søndag 16. august 2015

Ankomst

Så da har jeg endelig fått møtt min herlige vertsfamilie! Men først var jeg i NYC på en camp.

Onsdagkveld ankom flyet, og på torsdag og fredag var vi rundt i hele New York City! Blandt annet så var vi på One World Trade Center, Grand central station, Central Park, Times Square og en del andre ting. Det var utrolig gøy, men jeg merket at jeg lengtet veldig etter å få kommet meg videre for å møte vertsfamilien min! Så lørdag morgen stod jeg opp 04.00a.m. presis for å dra til flyplassen! Vi måtte bytte fly i Charlotte i North Carolina. Fly turen føltes ut som en evighet, men endelig var vi framme!

Da Mia og jeg kom på flyplassen og så hvor de stod, ble vi så spente og begynte å løpe mot dem! Det var så herlig å se de stå der med plakater og vente på meg! Etter å ha fått sagt hei til alle gikk vi for å hente bagasjen som tok en evighet, haha. Videre gikk vi for å spiste før vi kjørte det jeg nå kaller for hjem! Husene her er sånn man ser i filmer, amerikanske. Det er 1 etasje, og alle rommene er store. Kort sagt, huset er kejmpe flott! Vertsfamilien min er herlige mennesker, og jeg har fått verdens søsteste vertssøstre.
Så idag (16. August) var vi i kirka. Systemet var ganske uvant, men jeg liker det. Man starter med at alle går inn i en stor kirke for ett møte, og når det møte er ferdig går alle barna og ungdommene til lokalet som ligger ved siden av. Der blir de delt inn i grupper basert på hvilken klasse du skal begynne i på skolen. Siden jeg skal gå i 11th grade (juniors), er jeg med de andre som også skal begynne i den klassen. Etter søndagsskolen så drar vi ut å spiser lunsj. Idag var vi også i en bursdag en liten tur før vi dro tilbake til kirka igjen for kveldsmøte. Da er det felles møte som på starten av dagen, så går bare barna videre til grupper etter det jeg har forstått.

Så fram til nå har jeg hatt det utrolig bra, og jeg tror det kommer til å fortsette slik! Jeg savner folk hjemme, men jeg holder meg hele tiden opptatt, så det går greit. Dette var min uke fra onsdag, kort fortalt.
Frihetsgudinnen

New York City i bakgrunn

Min vertsfamile +Emily

The exchange students

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar