onsdag 2. september 2015

Skolestart

Hei igjen!
Skolen startet forige mandag, så jeg er inne i min 2. skoleuke her i USA på Newberry High School. Første skoledag gikk greit, men jeg følte meg veldig som den "nye jenta" (som jeg var) og viste ikke helt hva jeg skulle gjøre til tider for å føle at jeg passet inn. 2. skoledag var mye bedre! Jeg har fått meg venner og allerede etter 1 uke på skolen er det litt lettere å forstå mer i timene. Til tider blir det å spørre læreren eller en medelev om å forklare ett ord eller noe, men de forstår meg og er hjelpsomme.
Jeg har også begynt på noe helt nytt denne uka! Jeg har begynt på cheerleading! Det var ikke helt det jeg hadde forventet. Jeg forventet at jentene skulle være vanskelig å bli kjent med, fordi det er det man ser på film. Men å være med på varsity cheer er noe av det gøyeste jeg har blitt med på! Alle jentene er hjelpsomme med å lære meg alt mulig rart, fra forskjellige hopp, til forskjellige cheer og bevegelser osv. Igår var jeg faktisk med i en pyramide. Ikke så høyt, men for første gang å være var det veldig gøy! Jeg tror jeg kommer til å stortrives på laget! På fredag er min første fotballkamp som cheerleader! Spent..!
Forige uke på fredag etter fotballkampen dro vi ut noen folk for å spille bowling og lasertag. Det var utrolig gøy! (2. plass i bowling og første plass i lasertag, kremt).
Jeg må bare peke ut dette! Mange tror Florida er en varm stat med sol for det meste. Delevis sant. Ja, det er kjempe varmt her, men jeg savner ullsokkene mine og ullgenseren min til tider! Det er aircondition over alt, og da blir man fort kald. For eksempel på skolen og i kirka, det er iskaldt der! Det er også regn, torden og lyn store deler av tiden! Men det er veldig skiftene hele tiden, og det skifter fort. Vi badet i bassenget som er her: først var det sol og fint vær,men plutselig begynte det å regne og tordne, så stoppet regnet og sola kom fram, før det like etter startet å regne igjen. Ikke det jeg trodde det skulle være, men det gjør meg ingen verdens ting!
Idag har dagen gått til å sove, se film, sove, blogge og videre vil det nok bli mer soving. Det er ett magevirus som går rundt her, og jeg har mest sannsynlig blitt smittet av det. Veldig kjipt å være syk, men sånn er det bare.
Men om man ser bort fra at jeg er syk nå, så STORTRIVES jeg her! Vertsfamilien min er herlige og flotte mennekser som jeg blir mer og mer glad i, og jeg begynner å bli mer vant med å være her! Hjemmelengselen er ikke så sterk akuratt nå, jeg vet jo at jeg ser folk i Norge igjen. Jeg prøver å ikke snakke for mye med de i Norge, så skype og facetime blir ikke brukt så ofte som jeg skulle tro.
Året mitt her er nå ordentlig igang!
Tanner, Princess and Ella

Sisters

Gator day 2015

Orentation day
Go Panthers! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar