søndag 13. september 2015

Den siste uka

Hei alle hjemme i Norge!
Har da litt å fortelle igjen. (Blir nok mye bilder denne gangen...!)
De to siste fredagene har jeg vært cheerleader på fotballkampene! (Når jeg snakker om fotball mener jeg amrikansk fotball). Det er utrolig gøy, selv om jeg ikke gjør alle ropene og alle beveglesene, stortrives jeg! Om jeg ikke vet hva jeg skal gjøre plukker jeg bare opp megafonen min og skriker i den. Vi har 3 forskjellige uniformer, en blå, en hvit og en svart. Magfon som sagt og poms (de duske greiene) har vi også, og det får jeg ta med meg hjem! Hahah, gøy minne! Jentene er kjempe greie med meg, og jeg stortrives på laget. Til torsdag skal vi framføre en dans på skolen, så det blir spennende.

Emily and me
Me and Baylee



Varsety


 Sist mandag (7. september) var det labor day som betyr.... FRI FRA SKOLEN! Så for å bruke den dagen best mulig dro vi til disney world! Vi var i en av de 4 parkene, den med slottet, magic kingdom. Det var utrolig gøy! Disney er stedet man drar som passer for alle! Vi har kjøpt årskort som betyr at vi skal dra dit masse videre framover. Vi møtte langbein og donald duck. Jeg skulle forklare at Goofy på norsk er langbein, så derfor ble det "Long legs", noe som ikke var logisk for amrikanere. Ikke at det hørtes noe bra ut direkte oversatt heller akuratt...



Donald Duck!
Goofy!


Magic Kingdom
Også må jeg jo fortelle om Gator-kampen som var i går (Lørdag)! I Gainsville er det ett stort (!!!) college! De er da Gators, som i alligatorer. Det var sinnsykt mange mennekser på kampen! Det var utrolig gøy å dra på en ordentlig stor amrikans fotballkamp! Det beste var at vi spilte på hjemmebane og VANT! Vi spilte mot Pirates som er East Carolina. Det var kjempe bra stemning på kampen og jeg storkoste meg! Noen av de andre utvekslingsstudentene var det også, så det var veldig koslig å se de igjen + snakke bitte litt norsk igjen. 
My lovely family!


With Marco, Mia and Vigan
Me and Mia
The stadium


Før kampen på lørdag var jeg også på en cheer reunion som var kjempe koslig. Slenger med to bilder fra det bare :)
Reunion 2015

Love you guys!
Jeg har enda ikke hatt den grine dagen hvor jeg savner alt og bare vil hjem (heldigvis), har mer litt smått innimellom. Familien min her er utrolig greie med meg, ville aldri byttet dem med noen andre! Rutiner begynner å bli mer faste og vanlige for meg nå, og dagene fyker av gårde. Engelsken min er ikke perfekt i det hele tatt, men jeg er komertabel med å snakke engelsk nå, som om den ikke er perfekt er det ingens om bryr seg. Jeg tenker på både engelsk og norsk, noe som er kjempe rart! Om jeg snakker eller skriver engelsk tenker jeg på engelsk, men så fort jeg snakker med noen i Norge eller noe så slår hjerenen min om til norsk. Dette er en veldig rar følelse...! Hahahha! Er veldig morsom med alle som syntes det er så facinerende at jeg kan snakke to språk! Fikk en herlig kommentar på lørdag: "It´s so cool, because when I say a word in english, you know what it means in another language!". Jeg skypet også med kjæresten her om dagen med to veninner. Han begynte å snakke norsk og begge to stod og måpte! Når jeg hadde lagt på med han fikk jeg kommentaren: "He said something that we couldn´t understand, and then you just answeard back on the same language! You understood him!". Jeg lo godt da, mildt sagt! Hahahahah!

SOm sagt så fyker dagene av gårde for tiden, og det gikk netoppp opp for meg at jeg allerede har vært er i 1 måned! Skolen går greit, mye å gjøre etter skolen med cheer, kirka og lekser. Nå er jeg klar for homecoming week! Jeg tenker å poste ett innlegg om det i slutten av uka, fordi da er uka ferdig. Da kan jeg poste alt på en gang da. Kommer også til å forklare hva det er da. Jeg vil også si takk til min kjære vertsmor som er så utrolig tålmodig og snill med meg! Kan fint leve her ett år! 
Thank you for making this year the best year! 


Om du lurer på noe er det bare å kommentere:)
Kamilla


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar